Bližšie k zákazníkom vďaka Instagramu

Poznáte Instagram? Je to sociálna sieť, ktorá si za 5 rokov získala až 400 miliónov užívateľov. Vo veľkom ju začínajú používať nielen ľudia, ale aj firmy po celom svete. V nasledujúcich riadkoch zistíte, prečo sa oplatí vytvoriť si firemný účet na Instagrame a koho ním viete osloviť. Prezradíme vám aj zopár tipov, s ktorými môžete na Instagrame dosiahnuť rýchlejšie výsledky a lepší zásah publika. Tak teda poďme na to :-)

1. Čo je Instagram

Je to sociálna sieť a mobilná aplikácia v jednom. Umožňuje používateľom vytvárať štvorcové fotky a 15 sekundové videá, ktoré môžu následne zdieľať aj na ďalších sociálnych sieťach. Fotky a videá môžete pred zverejnením upravovať viacerými filtrami. Od 30. septembra 2015 môžete na Instagrame pridávať aj platené reklamné príspevky a platené 30-sekundové videá. Video vám ponúka nové možnosti prezentovania vašich produktov alebo služieb.

Dôležité: Plnohodnotné využitie Instagramu je zatiaľ možné len cez mobilnú aplikáciu. Na počítači si po prihlásení do vášho účtu na www.instagram.com môžete prezerať len obsah, pridávať komentáre a dávať like (páči sa mi to) jednotlivým príspevkom.

Aby ste si lepšie predstavili veľkosť Instagramu uvádzame zopár zaujímavých čísel:
400 miliónov aktívnych užívateľov, približne 80 miliónov fotiek pribudne na Instagrame celosvetovo každý deň, 78% užívateľov je vo veku 18-49 rokov. Na Slovensku a v Čechách má účet na Instagrame cca 400 tisíc užívateľov. Vaši zákazníci sú už na Instagrame. Ste tam aj vy? Stiahnite si mobilnú aplikáciu pre Android alebo iPhone.

2. Základné pojmy zo sveta Instagramu

- likes (ikona srdca pod príspevkom) – čím viac likes (páči sa mi to) vaše príspevky dostávajú, tým lepšie. Znamená to, že váš obsah je pre užívateľov zaujímavý.

- followeri – ľudia, ktorí dali „Follow“ , čiže „Páči sa mi to“ vašej stránke na Instagrame. Followeri sú užívatelia Instagramu, ktorí sledujú váš profil a keď pridáte nový príspevok, tak ho vidia na ich nástenke. Výhodou je, že Instagram zobrazuje váš obsah všetkým, ktorí vás sledujú. Napríklad Facebook zobrazuje vaše príspevky určitej časti fanúšikov, nie všetkým, ktorým sa páči vaša Facebook stránka. Preto ak chcete, aby váš obsah na Facebooku videlo viac ľudí, je potrebné podporiť príspevok platenou reklamou. Na Instagrame môžete inzerovať na užívateľov, ktorí vás ešte nesledujú a vybrať si tých, ktorým sa reklama zobrazí. Všeobecne platí, že čím viac followerov máte, tým lepšie.

- hashtag – kľúčové slovo alebo výraz, ktorý sa viaže k vášmu príspevku alebo priamo k vášmu produktu či služby, ktorú ponúkate. Hashtag spoznáte podľa toho, že je pred slovom znak mriežky, napr. ak pridáte fotku vášho obchodu po rekonštrukcii, tak môžete pridať hashtag #porekonstrukcii. Hashtagy sa píšu do textu pod príspevkom a aj viacero slov sa v hashtagu píšu vždy spolu a ideálne v angličtine, ak chete osloviť aj ľudí mimo Slovenska. Najlepšie je pridať ich za textom ako kľúčové slová.

 Vedeli ste, že pomocou hashtagov sa ľahko dostanete k zákazníkom, ktorí sa zaujímajú o témy, o ktorých publikujete aj vy? Ak ste napríklad hotel v Tatrách a máte v novom jesennom menu výborné rizoto, tak vašimi hastagmi môžu byť: #rizoto #jesennemenu #food #menu #tatry #dnesvarim #dnesjem #oddych. Napr. Hashtag #dnesjem bol v príspevkoch použitý až 68 259-krát. Preto sledujte aké sú trendy a ako komunikuje vaša konkurencia doma i v zahraničí. Odporúčame pridávať do príspevkov často používané hashtagy. Je to jeden zo spôsobov ako vás môže vidieť čo najviac ľudí na Instagrame.


Použitie hashtagov na profile Bookio.sk na Instagrame

Využitie hashtagov v príspevku od Bookio.sk

3. Ako vytvoriť zaujímavý obsah

- publikujte vlastné fotky a videá – jedenkrát vidieť je viac ako 100-krát počuť. Viaceré štúdie dokazujú, že ľudia ľahšie spracujú informáciu vizuálne, ako textovo. V prípade sociálnych sietí to platí dvojnásobne. Instagram je o pútavom vizuálnom obsahu. Vaše fotky by mali zaujať používateľov a vzbudiť u nich pozitívne emócie. K tomu vám môžu pomôcť aj viaceré prednastavené filtre v aplikácii Instagram, ktoré odporúčame použiť pred publikovaním fotky. Najlepšie fungujú fotky, kde ste priamo v akcii – zákulisné zábery z prípravy eventov, ktoré uvidia len u vás na Instagrame alebo niečo vtipné z každodenného života firmy. Výborne fungujú aj pekné fotky nového produktu vo vašom portfóliu alebo fotka či video s výzvou súťažiť.

Prečítajte si aj: 6 tipov ako sa odlíšiť od konkurencie

- buďte neformálny a priateľský – firmy na Instagrame komunikujú otvorene tak ako s dobrým priateľom. Majte uvoľnený štýl a buďte sami sebou. Nesnažte sa za každú cenu predať. Instagram je efektívny reklamný a imidžový kanál. Budujte si ním dobré meno a ukážte užívateľom prečo sa oplatí nakupovať u vás.

- motivujte užívateľov – vytvorte napríklad súťaž o zaujímavú výhru na zvýšenie vašich followerov. Počet zapojených súťažiacich viete dobre odsledovať pomocou hashtagov. Pozrite si ako sme vyzvali k súťaži my na stránke ZlavaDna.sk na Instagrame. Ak by ste chceli poradiť so súťažou na Instagrame, ozvite sa vášmu obchodnému konzultantovi. Rád vám poradí ako nato.

- vyplňte si informácie v profile – aby návštevník profilu vedel čomu sa venujete. Stačí krátky a neformálny popis o firme. Odporúčame pridať aj odkaz na vašu web stránku. Takto vyzerá náš profil na Instagrame:


Profil ZlavaDna.sk na Instagrame

 

 

- používajte hashtagy – jeden z najlepších spôsobov ako zvýšiť zásah vašich príspevkov je používanie relevantných hashtagov. Vyberajte také, ktoré sa k vašej fotke a biznisu hodia najviac. Dávajte si však pozor, aby ste nepoužívali priveľa hashtagov. Buďte radšej konkrétny a dajte dôraz na kvalitu hashtagov, nie na ich kvantitu. Menej je niekedy viac.

 

 

- sledujte profily úspešných firiem – inšpirujte sa tými najlepšími. Sledujte ako komunikujú veľké značky doma i v zahraničí. Sledujte ako komunikuje vaša konkurencia a ktoré z ich príspevkov sú najúspešnejšie.

Ak sa vám tento článok páčil, tak kliknite nižšie na „páči sa mi to“. Už používate Instagram? Napíšte nám do komentárov pod článkom vaše skúsenosti. Sledujte aj naše profily ZlavaDna.skBookio.sk na Instagrame a inšpirujte sa.

 


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Jakub Ježík

Marketingový špecialista

Jakub sa venuje online marketingu. Rád píše, vymýšľa všetko možné a stará sa o tvorbu video obsahu. Vo voľnom čase ho baví história, hudba a cestovanie.

Ďalšie články z kategórie Marketing: