3 tipy ako správne nastaviť svoju ponuku – 2. časť

Medzi hlavné faktory, ktoré ovplyvňujú výšku vášho predaja sú cena a obsah balíka, podmienky balíka a správne časovanie predaja. Ako správne nastaviť tieto premenné sme si ukázali v prvej časti blogu. Na rozhodovací proces zákazníka však vplýva ďaleko viac faktorov ako sa na prvý pohľad môže zdať. Pozrime sa spolu ktoré to sú.

 

1. Prezentácia, ktorou sa dokážete odlíšiť

Ani atraktívne nastavená cena nemusí zvýšiť váš predaj ak nedokážete zaujať zákazníkovu pozornosť pútavou prezentáciou. Práve prezentácia totiž predáva vaše kupóny. Dobrá prezentácia dokáže zaujať zákazníka na prvý pohľad, poskytne mu všetky informácie, ktoré potrebuje a dokáže predať hodnotu vášho produktu či služby.
 

3 tipy ako vylepšiť svoju prezentáciu:

- vyzdvihnite 3 veci, ktoré sú u vás výnimočné. Čím sa odlišujete od konkurencie? Zákazník má obmedzený čas a pozornosť. Preto mu treba hneď v úvode ukázať v čom ste výnimočný.

TIP: pri zaslaní podkladov k prezentácií povedzte vášmu obchodnému konzultantovi, prípadne copywriterovi, v čom ste výnimočný a prečo by k vám zákazník mal prísť.

- prehľadnosť a jednoduchosť. Podľa prieskumov, ak sa vám nepodarí online zákazníka zaujať do 3 sekúnd, stratíte ho. Zákazník má obmedzenú motiváciu čítať alebo pátrať po informáciách.Prezentácie je nástroj ako sa predať zákazníkovi. Nie priestor kde mu chceme dať všetky informácie. Až keď ho zaujmeme mu môžeme poskytnúť dodatočné informácie.

- v prezentácií uvádzajte len stopercentne pravdivé informácie. Ak zákazníkovi poviete, že varíte len z domácich a čerstvých surovín bude očakávať len čerstvé suroviny. Ak mu dáte informáciu, že sa nachádzate hneď vedľa aquaparku, bude prekvapený, ak je aquapark 1 km vzdialený. Informácie netreba prikrášľovať. Mohlo by sa vám to vrátiť pri hodnoteniach zákazníkov.

montford zlavadna
Kvalitné a pekné fotky dokážu zvýšiť predaj Vašej ponuky
 

2. Reálne a kvalitné fotografie

Pútavé fotografie zvyšujú vaše šanca na dobrý predaj. Rovnako tiež priťahujú vyšší počet zákazníkov do prezentácie. Preto je nesmierne dôležité zákazníka v úvode okrem pútavého nadpisu zaujať atraktívnou titulnou fotografiou. Práve tá do vašej prezentácie dostane nových zákazníkov. A to chceme, však?

V prezentácií používajte reálne fotografie. Dokážete tak nastaviť správne očakávania svojich zákazníkov. Nie je nič horšie ak na obrázku zákazník vidí šťavnatý steak s čerstvým šalátom a v realite dostane zvädnutý šalát s kusom mäsa. Nesprávne nastavené očakávania zákazníka vás dobehnú pri jeho hodnotení.

TIP: Nezabúdajte na kvalitu a rozmer fotografií. Vaše fotky by mali byť ideálne v rozlíšení aspoň 1920x960 pixelov. To je rozmer fotiek, ktoré používame na ZľavaDňa.

 

3. Venujte pozornosť svojim hodnoteniam

Vlastná skúsenosť zákazníkov je jedna z kľúčových vecí, ktorá rozhoduje pri nákupe. Slovné hodnotenia pre vás znamenajú príležitosť, ako budovať dôveru vo vaše podnikanie a získavať cennú spätnú väzbu od zákazníkov. Práve referenciám od iných užívateľov veria zákazníci viac, než platenej reklame.

Vedeli ste, že podľa prieskumu od BrightLocal až 92 % zákazníkov nakúpi, ak má partner aspoň 4 z 5 hviezdičiek? Vašim dlhodobým cieľom by preto malo byť čo najvyššie hodnotenie a spokojnosť vašich zákazníkov. Ako na to, sme vám ukázali v tomto blogu.

Ako vidíte, na rozhodovací proces zákazníka má vplyv celá rada faktorov. V našom dvojdielnom blogu (pozrite si prvú časť tohto blogu tu) sme si ukázali tie najpodstatnejšie z nich. Netreba však zabúdať, že každý zákazník je iný. Preto sa pýtajte svojich zákazníkov na čom im záleží a na čom si potrpia. Našim prieskumom sme napríklad zistili, že zákazníkov môžu odradiť skutočne aj maličkosti.  Pomalá reakcia recepcie, nefunkčné číslo na rezerváciu či neaktualizovaný kalendár obsadenosti. Je preto nevyhnutné zistiť na čom zákazníkom záleží a dať im to.

Prečítajte si aj: 3 tipy ako správne nastaviť svoju ponuku – 1. časť

 


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Richard Štaffen

Product Manager

Richard má na starosti segment cestovania a B2B marketing. Má čuch na úspešné ponuky a rád sa vŕta v dátach a číslach. Stretnúť ho môžete pri dobrom jedle a športe.

Ďalšie články z kategórie Tipy: