6 tipov ako sa odlíšiť od konkurencie
Tipy | Nikolaj | 30 október 2015Konkurencia nikdy nespí, preto sa musíte od nej odlíšiť. Prinášame vám
6 tipov, ktoré vám pomôžu tento cieľ dosiahnuť.
1. Používajte online marketing aktívne
Spôsob vyhľadávania informácií u zákazníkov sa za posledné roky výrazne zmenil. Prechod od offline-u (letáky, bilboardy a pod.) a tradičných médií k internetu sa stal skutočnosťou. Až 53% všetkých nákupov v e-shopoch a v kamenných predajniach je ovplyvnený informáciami na internete (zdroj). Vlastná web stránka, firemná stránka na Facebooku alebo videá na Youtube sú dnes samozrejmosťou. Budujte kvalitný obsah a komunikujte pravidelne so svojimi zákazníkmi online. Dlhodobo Vám s tým pomáhame aj my pomocou reklamných PPC kampaní na Googli, Facebook reklamou, posielaním newslettrov a pod. To sú efektívne predajné a imidžové kanály, ktoré prinášajú viac nových zákazníkov. Vaši zákazníci sú už na internete. Buďte tam aj vy.
Vedeli ste, že? Až 84 % používateľov si pred nákupom robí prieskum produktu alebo služby prostredníctvom smartfónu. Dokazuje to prieskum z roku 2013, zastrešený spoločnosťou Google.
Buďte na internete aktívny aj vy, aby vás zákazník mohol nájsť.
2. Ukážte v čom ste výnimoční
Máte vynikajúcu kuchyňu? Alebo luxusné wellness či jedinečnú polohu? Hovorte o tom a prezentujte svoju jedinečnosť. To, čo ostane zákazníkovi v pamäti najdlhšie, je väčšinou práve to výnimočné, čo vás odlišuje od konkurencie. Odmenou vám bude množstvo pozitívnych hodnotení.
Prečítajte si aj: 5 tipov pre zvýšenie a skvalitnenie hodnotení.
3. Povedzte svoj príbeh
Poznáte tvrdenie, že „príbehy predávajú“? Mnoho firiem poukazuje na obchodné čísla, fakty alebo ich postavenie na trhu. Fakty hovoria, príbehy predávajú (Facts tell, stories sell). Pravdou je, že väčšina ľudí sa aj tak rozhoduje na základe emócií. A práve príbehy sú nositeľmi emócií.Ste slovenská firma so stabilným postavením alebo malá rodinná firma? Predajte sa formou príbehu. Robia to aj známe slovenské firmy ako napr. Martinus alebo v zahraničí Coca-Cola. Celá ich komunikácia je postavená na zážitku a príbehoch, spojených s používaním ich produktu alebo služby. Berte si preto príklad od tých najlepších.
4. Buďte pohotoví
Dnešná doba so sebou prináša uponáhľaný spôsob života. Ľudia sa často rozhodujú rýchlo a impulzívne. Práve preto by ste mali promptne reagovať na podnety zákazníkov. Čím skôr im odpoviete na mail či telefón, tým viac veria vášmu úprimnému záujmu o nich. Zákazníci najviac oceňujú tých, ktorí im vedeli poradiť službu alebo tovar, ktorý hľadali. Verte, že práve títo zákazníci sa k vám radi vrátia aj nabudúce.
Vedeli ste, že až 31% ľudí očakáva odpoveď na ich otázku alebo riešenie ich problému do 24 hodín. Do hodiny očakáva odpoveď až 24% zákazníkov. Uvádza to vo svojom prieskume spoločnosť Optus.
Pozrite si celý graf s odpoveďami respondentov na otázku: "Koľko ste ochotní čakať na vyriešenie vášho problému danou spoločnosťou?":
5. Vyjdite zákazníkovi v ústrety
Niekedy stačí len maličkosť, ktorou si získate priazeň a vernosť klienta. Všetci zákazníci ocenia nadštandardné služby v podobe napr. výmeny izby podľa predstáv zákazníka alebo drobný darček na recepcii pri ubytovaní.
Nepodceňujte zaškolenie personálu a dbajte na prvý dojem. Ponúknite klientom niečo nad rámec vašej bežnej ponuky už pri prvom stretnutí. Vďaka tomu si budujete vlastnú sieť verných zákazníkov.
6. Využite sezónnosť a obmieňajte svoju ponuku
Buďte vždy o krok pred konkurenciou. Využite sezónnosť vo svoj prospech a už teraz venujte pozornosť príprave na ďalšie obdobie. Drobnosti ako špeciálne sezónne menu či jarný relax vo wellness určite potešia zákazníka viac ako to, čo bežne ponúka aj konkurencia.
Zdieľaj článok na sociálnych sieťach: