7 tipov pre lepšie newslettre

Email marketing patrí medzi najefektívnejšie predajné kanály. Podľa prieskumu Adrestry v priemere až 23 % z marketingového rozpočtu firmy vrážajú do email marketingu a až 73 % firiem hodnotí návratnosť (ROI) z mailov ako výbornú až dobrú. Nízke náklady a vysoká efektivita hovoria v prospech newslettrov. Preto som si pre vás pripravil 7 jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu dostať vaše newslettre na vyššiu úroveň.

 

1. Oslovte ma menom, prosím

Ahoj Nikolaj, znie osobnejšie ako Dobrý deň vážený pán/pani. Venujte čas úprave vašej databázy tak, aby mailové adresy, ktoré v názve majú uvedené krstné meno jej majiteľa, boli v maile oslovovaní ich krstným menom. Ani dnes takéto oslovenie nie je veľmi zaužívané. Vaše maily tak budú pôsobiť viac ľudsky a priateľsky.

 

2. Buďte vecný a stručný

Nikto nechce čítať dlhé maily. Preto píšte stručne a k veci. Pred odoslaním mailu ho dajte prečítať vašim kolegom alebo známym. Dostanete spätnú väzbu a zistíte, či je vaša správa dostatočne jasná a zrozumiteľná pre každého.

 

3. Responzíva

Vedeli ste, že až 55 % mailov otvárame cez mobilné aplikácie. Potvrdzuje to prieskum spoločnosti Litmus z marca 2016.

Preto je pri tvorbe newslettra nesmierne dôležité venovať pozornosť responzíve. Je to spôsob, pri ktorom sa zobrazenie newslettra automaticky prispôsobí zariadeniu, na ktorom ho otvárate. Všetky prvky a texty sa prispôsobujú rozlíšeniu zariadenia a veľkosti jeho obrazovky tak, aby boli pre užívateľa všetky texty čitateľne a prvky správne zobrazené.

responzíva, responsive, mail template, mailová šablóna, responsive email template, responzívny mail
Ukážka responzívnej mailovej šablóny, ktorá sa prispôsobuje podľa zariadenia. Zdroj: myemma.com

 

článku o online nástrojoch sme písali aj o Mailchimpe, ktorý slúži na hromadné posielanie newslettrov. Ten obsahuje viacero predpripravených šablón, ktoré riešia problém s responzívou newslettrov za vás.

Ak nepoužívate predpripravené responzívne šablóny a grafiku si riešite vo vlastnej réžii s programátorom a grafikom, tak vám neostáva nič iné len testovať. Na trhu sú stovky mailových klientov a zariadení. Na každom z nich sa váš email môže zobrazovať inak. Na trhu je preto viacero nástrojov, ktoré vám ukážu ako sa váš mail bude zobrazovať na najpoužívanejších mailových klientov (Gmail, Outloook, Yahoo Mail a pod.) a pomôžu tento problém riešiť. My sme skúšali nástroj Litmus, ktorý môžete vyskúšať aj vy.

litmus, test mailu, test mailovej šablóny,

Náhľad zobrazení mailu v jednotlivých mailových klientoch v nástroji Litmus

 

Vedeli ste, že až 80 % ľudí si vymaže mail ak sa im nezobrazuje správne na ich mobilnom zariadení. Na správne zobrazenie mailu nemá vplyv operačný systém alebo typ mobilného zariadenia, ale mailový klient, ktorý v ňom používate. Pozrite si prehľadnú infografiku, ktorá vám bližšie vysvetlí problematiku responzívnych mailov.

 

4. Testujte

Posielanie newslettrov vám poskytuje nesmierne veľa možnosti na testovanie a zlepšovanie odozvy na vaše newslettre. Vyskúšajte A/B testovanie, čize rozdelenie databázy 50/50 a pošlite odberateľom rozdielny predmet mailu alebo 2 rôzne texty v maile a merajte prekliky z nich na vašu stánku. Rovnako môžete testovať aj umiestnenie call-to-action prvkov a texty v nich zaslaním rozdielnych mailov na skupinu A a skupinu B z vašej databázy. Čím väčšiu databázu máte, tým budú získané čísla relevantnejšie.

TIP: Pozrite si vo vašom nástroji na hromadné odosielanie mailov, kto z vašej databázy si neotvoril váš posledný mail, a po 3-4 dňoch tejto skupine pošlite váš mail znova. Sami budete prekvapený, koľko z nich si mail otvorí po opätovnom poslaní mailu. Zvýšite tak šancu na úspešný predaj.

 

5. Relevantný obsah

Prineste svojim odberateľom informácie, ktoré pre nich majú pridanú hodnotu. Zrekonštruovali ste hotelové wellness alebo máte nové sezónne menu vo vašej reštaurácii? Odfoťte to a pošlite vašim odoberateľom čo máte nové. Prípadne im ponúknite zaujímavý benefit, ktorý ich presvedčí, aby vás navštívili. Môže to byť zľava na pobyt, kávička zdarma k obedovému menu alebo zľavový kupón pri kúpe nad určitú sumu.

 

6. Buďte kreatívny

Keď sa už chcete pochváliť, tak vo veľkom štýle. Rozhýbte vaše maily a spravte ich pútavejšie. Pohyblivé obrázky, alebo GIF súbory, sú spolu s videami najväčším trendom roka 2016. Využite ich vo vašich newslettroch aj vy a odlíšte sa od konkurencie. Na vytvorenie GIF-iek môžete použiť tieto aplikácie z článku.

Inšpirujte sa kreatívnym použitím GIF-iek v mailoch rôznych spoločností z celého sveta:

Viac kreatívnych príkladov použitia GIFiek v newslettroch nájdete tu.

 

7. Pýtajte sa

Získajte presnejšie informácie o odberateľoch vašich newslettrov. Potvrdzovací mail po prihlásení do vášho newslettra môžete využiť na 2-3 osobné otázky o pohlaví alebo záujmoch odberateľa. Pomôže vám to do budúcna napríklad pri posielaní špeciálnych ponúk, ktoré tak môžu byť adresnejšie. Zvýšite tak svoje šance predať vďaka lepšiemu cieleniu.

Pošlite do mailu krátky dotazník a opýtajte sa odberateľov čo by v mailoch vylepšili a o aké ponuky majú záujem. Podľa toho viete prispôsobiť vašu ponuku a zvýšiť šance na úspešný predaj.

Takto rozumne získava informácie o používateľoch aplikácia Strava po prvom prihlásení. Zisťuje pohlavie a športové zameranie používateľa – beh/cyklista.

 

Následne používateľovi pošlú mail s výhodami podľa toho akú možnosť si zvolil v predchádzajúcom kroku.

 

 

Jeden bonusový: Buďte trpezlivý

Až 80 % všetkých nákupov vyžaduje 5 a viac oslovení, tvrdí prieskum portálu Marketing Donut. Iba 2 % nákupov bolo zrealizovaných po prvom oslovení. Preto buďte trpezlivý a konzistentný v komunikácii. Po prihlásení na odber newslettra odporúčame poslať zopár mailov s užitočnými tipmi čo navštíviť v okolí, ak ste hotel, alebo poukázať na hodnotu vášho produktu pre zákazníka predstavením jeho výhod. Až následne potenciálnemu zákazníkovi ponúknite kúpu vášho produktu alebo služby.

Posielate firemné newslettre? Napíšte nám do komentárov vaše skúsenosti a tipy z praxe. :)

Pozrite si aj: 7 tipov pre efektívnejší e-mail marketing

 


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Nikolaj Tzankov

B2B Marketing Specialist

Nikolaj sa venuje B2B marketingu a komunikácii s partnermi. Rád píše blogy a vyrába infografiky. Vyštudoval marketing a zaujíma sa o novinky zo sveta marketingu. Má rád dobré jedlo a šport.

Ďalšie články z kategórie Marketing: