Zoznámte sa: Google PPC reklama

Reklama sa čoraz viac presúva do webového prostredia a tak sa nemôžeme čudovať, že dnes poznáme niekoľko druhov internetovej reklamy. V tomto blogu stručne predstavíme asi najefektívnejšiu formu reklamy - Google PPC reklamu.

 

Čo je PPC reklama?

Už samotný názov PPC (Pay Per Click) alebo CPC (Cost Per Click) naznačuje, o akom druhu reklamy budeme hovoriť. Pri PPC reklame platí inzerent len za interakciu zákazníka s reklamou. Interakciou je najčastejšie kliknutie na reklamu alebo zobrazenie reklamy v prípade bannerov.

Najväčšou platformou na PPC reklamu je Adwords od Googlu. V reklamnej sieti od Googlu môžete vytvárať reklamu vo výsledkoch Google vyhľadávania alebo zobrazovať bannery na weboch s podobnou témou akej sa venuje vaše podnikanie.

 

ppc reklama google ppc

Ukážka PPC reklamy v Google vyhľadávaní


Pri PPC reklame vo výsledkoch vyhľadávania sa vaša reklama zobrazí len v prípade, že zákazník zadá slová, ktorú sú pre vás kľúčové. Tieto slová a inzeráty, ktoré sa na ne zobrazia tvoríte vy. Reklama vo vyhľadávaní je teda vhodná pre všetky segmenty podnikania, či už máte napríklad hotel, reštauráciu alebo e-shop s elektronikou. Je vysoko efektívna, pretože zobrazujete vaše reklamy tam, kde je dopyt.

Viacero formátov bannerovej reklamy


Ďalším druhom ppc reklamy je bannerová reklama. Tou, naopak, dopyt vytvárate. Reklamné bannery ste si už určite všimli. Vedeli ste však, podľa čoho sa na weboch zobrazujú? Cielenie takýchto reklám môže byť rôzne. Zobrazovať ich môžete len zákazníkom v určitom veku, s určitými záujmami, prípadne si môžete vybrať konkrétne weby, na ktorých sa bude vaša reklama zobrazovať. Na cielenie môžete využiť aj remarketingové publiká pozostávajúce napríklad zo všetkých vašich zákazníkov za posledný rok. V prípade bannerov je potom dôležitý aj vizuál, ktorý vynikne a upúta zákazníkovu pozornosť.

 

Výhody PPC reklamy

1. Ľahko viditeľné výsledky (merateľnosť) - pri žiadnom ďalšom druhu reklamy nevidíte výsledky tak jasne ako pri PPC reklame. Ľahko si môžete pozrieť presný počet zobrazení reklám, počet klikov na reklamy, koľko vaše reklamy minuli a koľko ste vďaka nim zarobili. S presnými dátami viete oveľa ľahšie zhodnotiť, či sa vašej reklame darí, resp. či prináša želané výsledky. Zároveň si tak viete úspešne kontrolovať výdavky.

2. Široké možnosti cielenia a efektivita - tieto dve výhody spolu úzko súvisia. Reklama cielená napr. na celé Slovensko síce zasiahne obrovské množstvo ľudí, pre väčšinu podnikateľov bude ale vysoko neefektívna. PPC reklama ponúka rôzne možnosti cielenia, vďaka ktorým vaša reklama zasiahne presne tých potenciálnych zákazníkov, ktorých chcete osloviť. Môžete tak zacieliť na konkrétne záujmy, vek, pohlavie prípadne na remarketingové skupiny vašich zákazníkov. Reklamu môžete napríklad zobraziť len mužom vo veku 25-45 rokov, ktorí za posledný rok navštívili vašu stránku. Vaše peniaze investujete oveľa efektívnejšie.

3. Ovládateľnosť nákladov - v prípade správne nastavenej PPC reklamy sa vám nemôže stať, že prídete o viac peňazí, ako ste ochotní minúť. Ako sme spomínali v prvom bode, výsledky vašich reklám vidíte v podstate okamžite. Do týchto výsledkov patria aj financie, ktoré reklama spotrebovala. Zdá sa vám, že vaša reklama začala zo dňa na deň míňať akosi veľa peňazí? Jednoducho ju vypnete. Darí sa vašej reklame nad očakávania? Podporte ju zvýšením rozpočtu a zvýšte tak jej potenciál! PPC reklame môžete nastaviť presný denný, týždenný alebo mesačný rozpočet. Po jeho dosiahnutí sa reklama automaticky vypne aby neminula viac peňazí ako ste zadali. A nebojte sa, PPC reklama je vhodná aj pre menších podnikateľov s menším rozpočtom na marketing. Efektívnym cielením a kontrolou nákladov si vystačíte mesačne aj s rozpočtom do 100 €.

Ako sami vidíte, PPC reklama má výhody, ktoré môžu vaše podnikanie vystreliť do výšin. Je efektívna, účinná a vôbec nemusí byť drahá. Ak si netrúfate ponoriť sa do jej tajov na vlastnú päsť, zverte ju odborníkom. Budúcnosť reklamy predsa patrí internetu, takže vy tam nesmiete chýbať.
 


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Michal Kösegi

PPC, Social Media

Michal je najmladším členom marketingového tímu. Na starosti má najmä správu sociálnych sietí a PPC kampane. Okrem toho píše blogy a pomáha kde treba. Zaujíma sa najmä o nové technológie a marketing. Miluje hory a bicykel, takže vo voľnom čase má o program postarané.

Ďalšie články z kategórie Marketing: