Online marketing pre váš web, 1. časť

Ak ste niekedy zadávali firme či freelancerovi výrobu webu, určite viete koľko času vám to zabralo. Po viacerých úpravách ste web spustili a vydýchli ste si, že to už máte z krku. Ak však od svojich webstránok očakávate viac, napríklad, že vám naplnia vaše kapacity, že privedú nových návštevníkov, alebo rozšíria povedomie o vašom zariadení, spustením webu pre vás práca nekončí, ale začína. Čo vás všetko čaká?

Rád by som sa s vami podelil o moje skúsenosti z online biznisu, aby váš web fungoval lepšie a prinášal vám viac nových zákazníkov. Preto je potrebné pochopiť niekoľko základných pojmom z online marketingu, ktoré vám pomôžu dosiahnuť tieto ciele:

1. UX

UX dizajn, user experience, používateľská skúsenosť, UX, UI

UX je skratka pre anglický pojem „user experience“používateľská skúsenosť je odbor, ktorý sleduje:

- ako sa hýbu návštevníci na webe,
- kde nájdu užitočnú informáciu, ktorú hľadali,
- čo ich dodatočne motivuje k nákupu a
- či je cesta k nákupu jednoduchá, alebo plná prekážok.

UX dizajnér identifikuje prekážky a nedostatky v použiteľnosti webu a následne zadáva programátorovi drobné alebo zásadnejšie úpravy, ktoré vylepšia dojem budúcich návštevníkov. Má čo robiť hlavne na weboch, kde sú nasadené rezervačné a platobné systémy. Samozrejmosťou pri jeho práci je nasadenie analytických nástrojov, ktoré vedia využiť historické dáta z dobre nastaveného Google Analytics. Práca UX dizajnéra sa pri vylepšovaní webu dá považovať za kľúčovú, pretože bez toho, aby web vedel sám zaujať a predávať, sa len ťažko obhajujú ďalšie investície do jeho rozvoja.

2. On-page SEO

onpage seo, on-page seo, SEO

Weby robíme predovšetkým tak, aby boli zrozumiteľné pre ľudí. Ak však nezoberieme do úvahy vyhľadávacie roboty, môže sa stať, že sa k nám potenciálni zákazníci nedostanú. On-page SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače priamo na vašej stránke odstraňuje prekážky, kvôli ktorým môže byť web pre Google neviditeľný.

 

K typickým on-page SEO zásahom patrí ladenie URL adries, title tagu, meta-značiek, audit vnútorného prelinkovania stránky, alt texty pri obrázkoch, úprava rýchlosti načítania stránky a kontrola responzivity, teda dobrého zobrazenia na menších obrazovkách. Ku skutočným prežitkom v tejto oblasti zasa patria pätičkové odkazy a meta-tag keywords.

 

3. Obsahová stratégia alebo Content marketing

content marketing, obsahová stratégia

Pre dnes posledná, ale zato nemenej dôležitá oblasť, ktorou by ste sa mali zaoberať, je vytipovanie tém, ktoré vaši zákazníci vyhľadávajú a vytvorenie redakčného plánu. Ak nemáte eshop s desiatkami tisíc produktov alebo nie ste poskytovateľ úradných potvrdení, nebude vám stačiť stránka stručne popisujúca produkt. Budete chcieť umiestniť svoj produkt do kontextu článkov ponúkajúcich informácie, s ním súvisiace.

Ak propagujete penzión na svojom webe, okrem podrobného popisu ponúkaných vymožeností, postupne spracujte profily lokalít a atrakcií, ktoré vaši hostia navštevujú. Pridajte podstránky s popismi možných výletov po okolí, linky na externé stránky, kde návštevník nájde aktuálne informácie o otváracích hodinách okolitých múzeí či kúpeľných domov. Takýmto spôsobom nielen prinesiete pridanú hodnotu svojim návštevníkom, ale zároveň zvýšite šancu, že sa pre vás rozhodne užívateľ internetu, ktorý na vašu stránku narazil pri hľadaní súvisiacich tém.

V druhej časti seriálu o online marketingu sa zameriame na oblasti starostlivosti o web, pri ktorých nezasahujeme do samotnej stránky, ale zviditeľňujeme ju tým, že ovplyvňujeme prostredie mimo nej.

Prečítajte si aj: Online marketing pre váš web, 2. časť


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Filip Pacalaj

PPC, performance marketing

Filip spravuje tisíce kľúčových slov a na ponuky našich partnerov privádza presne tých ľudí, ktorí hľadajú ich produkt. Z jedného eura kreditu robí desať eur obratu, a ak sa veľmi zadarí, aj dvadsať či tridsať. Preto sa občas prezýva "výkonnostný marketér".

Ďalšie články z kategórie Marketing: