Jesenné novinky z dielne Youtube a Google Adwords

Už sme si zvykli, že zmeny, vylepšenia a nové formáty v online marketingu prichádzajú rýchlosťou blesku. Za posledné mesiace sa vyšvihol najmä Google. Ten priniesol nový formát reklám do Youtubu ale aj do reklamnej siete Google. Okrem toho spustil pre inzerentov celkom nový druh cielenia na zákazníkov.Poďme sa na tieto novinky pozrieť bližšie!

 

Youtube

Youtube je pre mnohých novou televíziou takže reklamy a komerčný obsah sa v ňom udomácnili veľmi ľahko. Klasické reklamy, ktoré sa dajú preskočiť po 5 sekundách poznáme už dlho. Od októbra ale môžeme pred videami v Youtube vidieť nové 6-sekundové reklamy. Najväčšou novinkou je, že tieto reklamy nepreskočíte. Klasické reklamy nenahradzujú, len dopĺňajú ponuku formátov. 

Vývojári využili údaje z výskumov, ktoré dokazujú, že naša pozornosť prudko klesá práve po 6 sekundách. Obzvlášť to platí pri mobilných užívateľoch. Pri takto krátkom trvaní reklamy bude zaujímavé sledovať, aké kreatívne riešenia prinesú tvorcovia reklám. Takto sa s tým popasovalo Audi:

 

 

Google Adwords

Demografické cielenie, teda cielenie podľa pohlavia a veku, sme doteraz poznali najmä z bannerovej reklamy. Od októbra ale prišlo na radosť marketérov aj do vyhľadávacej siete, teda do reklám vo vyhľadávaní cez Google. Americký gigant sa tak podelil so svojimi bohatými informácia o užívateľoch. 

Demografické cielenie vo vyhľadávaní prinesie najmä zefektívnenie inzerovania. Podľa toho, aký produkt predávate totiž môžete upravovať cenové ponuky za klik podľa pohlavia alebo veku. Uvedieme príklad: Kadernícky salón inzeruje vo vyhľadávaní na Googli. Keďže sú jeho zákazníkmi najmä ženy, upraví ponuku ceny za klik na +20% pôvodnej hodnoty. Namiesto 0.10€ tak jeho ponuka na cenu za klik od žien bude 0.12€, Takto môže zlepšiť svoju pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania v prípade, že vyhľadáva žena. V prípade, že je užívateľom muž, cena za klik ostane rovnaká, teda 0.10€.

Ďalšou novinkou sú responzívne (alebo natívne) reklamy, ktoré v online marketingu zase až takou novinkou nie sú. Dlhšie ich totiž poznáme z prostredia Facebooku. Ide o reklamy, ktoré sa vizuálne prispôsobia webu, takže na prvý pohľad ani nevyzerajú ako reklamy. Jediným znakom ako takýto obsah odlíšit je malé označenie "reklama". Teraz prichádzajú aj do bannerovej siete od Googlu. Inzerent jednoducho vloží cieľovú URL, reklamný text s obrázkom a systém automaticky vytvorí paletu šablón reklám. Na Slovensku sú dostupné od konca augusta.

Zapamätajte si pojem "cross device remarketing". Remarketing je jednoducho povedané oslovenie užívateľov, ktorí už navštívili váš web. Cross device remarketing je potom remarketing cez všetky zariadenia, ktoré používajú. Príklad: Ráno pri raňajkách si užívateľ prezerá váš web na smartfóne, na obed mu servírujete reklamu do notebooku a večer znova do smartfónu alebo do stolového počítača s konkrétnou výzvou k akcii, napríklad "kúpiť". Reklama sa tak dostane k potenciálnym zákazníkom oveľa ľahšie a oslovovanie zákazníkov sa stane efektívnejším. Novinku Google predstavil koncom septembra. V súčasnosti sa pomaly dostáva medzi inzerentov. Cross device remarketing jednoducho vystihuje tento obrázok:

To sú najväčšie novinky, ktoré obohatili online marketing za posledné mesiace. Rýchly vývoj v online priestore určite nemá v pláne spomaliť. Držte s ním krok! My vám pomôžeme ďalšími zhrnutiami toho najdôležitejšieho, čo by vám nemalo uniknúť.


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Michal Kösegi

PPC, Social Media

Michal je najmladším členom marketingového tímu. Na starosti má najmä správu sociálnych sietí a PPC kampane. Okrem toho píše blogy a pomáha kde treba. Zaujíma sa najmä o nové technológie a marketing. Miluje hory a bicykel, takže vo voľnom čase má o program postarané.

Ďalšie články z kategórie Marketing: