Google umožňuje esemeskovanie so zákazníkmi
Marketing | Michal | 27 november 2016Rozšírenia inzerátov v Googli sú stará známa vec. Pomocou nich vás môžu zákazníci napríklad nájsť na mape alebo vám priamo z inzerátu zavolať. Googlu však ani to nestačí a prichádza s novým rozšírením "click-to-message". Poďme sa naň pozrieť bližšie.
V najbližších týždňoch Google prinesie do praxe rozšírenie click-to-message. Umožňovať bude kontakt medzi používateľom a inzerentom pomocou klasických sms správ. Po kliknutí na výzvu v inzeráte sa používateľovi otvorí priamo aplikácia na sms s predpripravenou správou a číslom na obchod alebo firmu.
Click-to-message rozšírenie sa bude nachádzať v rozhraní Adwords klasicky, medzi ďalšími rozšíreniami. Šablóny sms vytvára samotný inzerent. Vžite sa na chvíľu do úlohy zákazníka a vytvorte sms šablónu, ktorá bude pre zákazníka najviac užitočná. V praxi to bude vyzerať nejako takto:
Zdroj obrázku: adwords.googleblog.com
Prečo práve sms? Google k tomu viedli dva hlavné dôvody. Prvým je pohodlnosť komunikácie cez sms. Hovor môže byť často nevhodne načasovaný, teda zákazník sa spojenia nedočká. V prípade sms odpoveď nedostane okamžite, obchodník si ju ale nájde a s najväčšou pravdepodobnosťou na ňu zareaguje.
Ďalším dôvodom je obľuba sms komunikácie medzi užívateľmi smartfónov. V prieskumoch Googlu vyšlo, že väčšina používateľov komunikuje textovou formou viac ako 5x za deň. 65 % z nich potom uviedlo, že by im nevadilo získavať informácie o produktoch takouto formou.
Na blogu Googlu uvádzajú, že prvé spoločnosti toto rozšírenie už vyskúšali a nevedia si ho vynachváliť. Výborné výsledky zaznamenali napríklad pri rezerváciách izieb v hoteloch. Inzeráty s click-to-message rozšírením viedli k rezervácii izby oveľa častejšie ako v prípade klasických inzerátov. Prečo teda čakať? Vyskúšajte toto vylepšenie čo najskôr a predbehnete konkurenciu. :)
Zdieľaj článok na sociálnych sieťach: