Business na Instagrame nebol nikdy jednoduchší

Instagram už dávno nie je sociálna sieť, ktorá by popri Facebooku hrala len druhé husle. Momentálne ho celosvetovo používa vyše 500 miliónov užívateľov, denne na ňom pribudne viac ako 100 000 fotografii a zvyšovanie záujmu o Instagram sledujeme aj na Slovensku. Keď Facebook ohlásil kúpu Instagramu, hneď bolo jasné, že s ním má veľké plány. Dnes už vieme, že svoj reklamný potenciál začína Instagram využívať naplno a práve toho sa týka najväčšia novinka tejto sociálnej siete - business profily.

 

Reklama na Instagrame

Reklamu v Instagrame už pozorujeme nejaký ten mesiac a aj napriek rôznorodým reakciám na tento krok si našla medzi klasickými obrázkami a videami svoje pevné miesto a užívateľov nijak výrazne neobťažuje. Po prvej fáze zavádzania reklamy do Instagramu, ktorú možeme považovať za úspešnú, by teda logicky mali nasledovať ďalšie kroky, ktoré inzerentom uľahčujú prácu s Instagramom a ponúkajú im nové možnosti. A práve týmto ďalším krokom sú business profily.

 

 

Spočiatku značky vystupovali na Instagrame ako klasické profily, ktoré boli na nerozoznanie od tých súkromných. Najväčšou nevýhodou takýchto profilov bola najmä absencia akéhokoľvek analyzovania príspevkov a cieľovej skupiny. Nevýhodou bola aj potreba vytvárať reklamy cez reklamné rozhranie Facebooku. Všetko sa ale mení s príchodom business profilov. Samozrejme, k lepšiemu.

 

Prečo si nastaviť business profil?

1. K business profilu môžete pridať telefónne číslo, adresu alebo e-mail, na ktorých vás môžu zákazníci kontaktovať. Cesta k vašej značke je tak oveľa jednoduchšia.

2. Nastaviť platenú reklamu budete môcť priamo v aplikácii Instagram podobne, ako to funguje na Facebooku. S Facebookom majú tieto reklamy spoločnú aj možnosť nastavenia cieľovej skupiny, budgetu alebo doby trvania promovania. Táto novinka výrazne uľahčuje používanie reklamy na Instagrame.

3. Podľa nás najlepšou novinkou je ale možnosť analyzovať výsledky reklám. Aj tu Facebook v podstate nevymyslel nič nové, len zaviedol známe Facebook Insights do rozhrania Instagramu. Máte tak možnosť sledovať napríklad demografiu vašich fanúšikov (followerov), prípadne časy, kedy sú najaktívnejší. Pri jednotlivých postoch môžete sledovať počet impresii, dosah (reach) alebo počet preklikov na váš web.

 

 

Poďte do toho!

Zhrnuté a podčiarknuté, business profily sú novinkou, ktorú vidíme veľmi radi. Zjednodušuje prácu s reklamami, uľahčuje zákazníkom prístup k vašej značke a predovšetkým umožňuje vám, inzerentom, spoznávať svoju cieľovú skupinu, tvoriť  obsah, ktorý skutočne chcú vidieť a budovať tak u nich stále lepší a lepší vzťah k vašej značke.  

Ako si teda založíte svoj business profil? Delí vás od toho len niekoľko jednoduchých krokov. Predovšetkým musíte mať v mobile nainštalovanú najnovšiu verziu aplikácie Instagram. Keď tak urobíte, stačí už len nasledovať kroky v tomto inštruktážnom videu priamo od ľudí z Instagramu a business profil vašej značky je na svete! Potom vám ostáva už len tvoriť pútavý obsah, analyzovať a prispôsobovať sa potrebám vašich followerov - pôjde to jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Michal Kösegi

PPC, Social Media

Michal je najmladším členom marketingového tímu. Na starosti má najmä správu sociálnych sietí a PPC kampane. Okrem toho píše blogy a pomáha kde treba. Zaujíma sa najmä o nové technológie a marketing. Miluje hory a bicykel, takže vo voľnom čase má o program postarané.

Ďalšie články z kategórie Marketing: