Ako hodnotenia zákazníkov pomáhajú zlepšovať váš biznis

V ZlavaDna.sk hľadáme stále nové možnosti, ako vám pomáhať a zjednodušovať život. Preto sme nedávno spustili úplne nové hodnotenia zliav priamo od klientov, ktorí si zľavu vyskúšali. Slovné hodnotenia pre vás znamenajú príležitosť, ako budovať dôveru vo vaše podnikanie a získavať cennú spätnú väzbu od zákazníkov.

Ľudia dôverujú užívateľským hodnoteniam

Vo svete existuje množstvo štúdií, ktoré hovoria o vzťahu užívateľských hodnotení a dôveryhodnosti ponuky v očiach zákazníkov. Jednoducho povedané, ľudia veria referenciám od užívateľov viac, než platenej reklame. Odhadovaná váha referencií na celkovú dôveryhodnosť obchodu sa v rôznych štúdiách mení, od napríklad 69 % vo veľkom prieskume globálnej spoločnosti Nielsen vykonanom v 58 krajinách, až po oveľa vyššie odhady na úrovni 88 % napríklad v prieskume od firmy BrightLocal. Bez ohľadu na konkrétne percento platí jednoduchá priama úmera: čím lepšie užívateľské hodnotenia, tým vyššia šanca na kúpu zo strany zákazníkov.

  Vedeli ste napríklad, že v prieskume od BrightLocal až 92% zákazníkov nakúpi, ak má partner aspoň 4 z 5 hviezdičiek? Preto je naším spoločným cieľom zbierať reálnu spätnú väzbu a držať ju na čo najvyššej úrovni.

 

Ako to však dosiahnuť? Tu je našich 5 tipov ako na to:

1. Označujte kupóny 5x rýchlejšie a získajte viac hodnotení

Emócia zo zážitku je prchavá a časom slabne. Tým pádom môžete s odstupom času dostať menej nadšené hodnotenie a stratiť to šťavnaté, čo by vašu ponuku dokázalo odlíšiť. Naopak, pri negatívnom hodnotení dokážete veľmi rýchlo identifikovať vzniknutý problém a odstrániť ho. Pri označení kupónu v deň jeho použitia viete spätne zistiť podľa času označenia, napr. aj to, kto z vášho personálu mal zmenu a rýchlo vyvodiť zodpovednosť. Ďalšie hodnotenia tak budú pozitívne a pôvodné negatívne hodnotenie ustúpi do úzadia. Označujte kupóny 5-krát rýchlejšie vďaka mobilnej aplikácii ZlavaDna.sk QR skener. Pozrite si jednoduchý návod na označovanie kupónov pre Android
a iPhone. Zistíte v ňom aj výhody označovania kupónov mobilným telefónom.

Prečítajte si aj: 5 tipov pre zvýšenie a skvalitnenie hodnotení.

2. Základom je správny prístup personálu

Väčšina ľudí sa rozhoduje iracionálne, čiže pocitovo. Keď sa u vás cítia dobre, tak sa aj radi vrátia. Nielen to, pozitívny zážitok zvyšuje aj šance, že sa oň zákazníci podelia aj so svojimi blízkymi. Ako dokazuje aj hore uvedený výskum spoločnosti Nielsen, pozitívna referencia od blízkych je ešte dôveryhodnejšia, ako samotné hodnotenia na internete a výrazným spôsobom môžu ovplyvniť spotrebiteľské správanie vo váš prospech. Základom dobrého pocitu z akejkoľvek prevádzky je príjemný personál. Niekedy stačí málo: slušné pozdravenie, úsmev na perách a proklientsky prístup. Zážitok, ktorý si zákazník odnesie zotrvá dlhšie ako akékoľvek sľuby. Správny prístup personálu vám pomôže zvýšiť návštevnosť, teda aj zisk.

3. Spätná väzba je príležitosť, nie prekážka

Čím viac ľudí ohodnotí vašu akciu, tým relevantnejšiu spätnú väzbe získate. Na jednej strane budú mať potenciálni zákazníci viac informácií pri rozhodovaní, čo môže viesť k vyššej konverzii a na strane druhej získate viac podnetov na zlepšenia vo vašej prevádzke. Hodnotenia sú subjektívna záležitosť a rôzni zákazníci ich môžu poňať inak. Každý názor však znamená posun a vďaka názorom vašich zákazníkov viete ľahko zapracovať konštruktívne pripomienky a tak priamo ovplyvniť vaše hodnotenia na stránke.

 Vedeli ste, že?
Pár negatívnych hodnotení v množstve pozitívnych paradoxne zvyšuje dôveryhodnosť zákazníkov. Ľudia rešpektujú chybičky krásy. Podstatná je chuť pracovať na sebe a byť stále lepšími.

Hodnotenia odrážajú názory ľudí, ktorí prešli vašou prevádzkou alebo si cez vás niečo kúpili. Sú to vaši zákazníci, ich spokojnosť znamená vernosť a opakované nákupy. Cez hodnotenia máte ideálnu možnosť zistiť ich názory a užitočné tipy na zlepšenia. Čo by chceli zmeniť a čo sa im naopak páči a radi by toho videli viac? Radi by ste vedeli, ako veľmi sú ľudia spokojní s vašimi zamestnancami, alebo čo z ich pobytu sa im najviac páčilo? Prípadne, ako rozšíriť ponuku vo vašom e-shope? Od teraz si stačí pozrieť vaše hodnotenia v každej vašej ponuke. Hodnotenia máte vždy poruke aj vo vašom partnerskom účte BIZ v podstránke Hodnotenia ponúk.

Ohodnoťte spokojnosť s našou spoluprácou

Novinkou vo vašom partnerskom účte BIZ je možnosť ohodnotiť celkovú spokojnosť spolupráce so ZlavaDna.sk. Vaša spokojnosť je pre nás rovnako dôležitá ako je pre vás dôležité hodnotenie a spokojnosť zákazníkov s vašimi službami. Preto máte možnosť hodnotiť nás kedykoľvek. Veríme, že vaše hodnotenia v BIZ-e pomôžu pohotovejšie reagovať a zlepšiť celkovú spokojnosť
z našej spolupráce. Dohodnotenia, milí partneri. :)

 

 

 


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Nikolaj Tzankov

B2B Marketing Specialist

Nikolaj sa venuje B2B marketingu a komunikácii s partnermi. Rád píše blogy a vyrába infografiky. Vyštudoval marketing a zaujíma sa o novinky zo sveta marketingu. Má rád dobré jedlo a šport.

Ďalšie články z kategórie Trendy: