Testovali sme Undead arenu - Hostel room 2: Asylum

V dnešnej dobe sú ľudia zvyknutí na určitý štandard bezpečia a pohodlia. V zamestnaní, či v súkromí zažívajú stereotyp, no kdesi vo svojom vnútri prahnú po akcií a zážitku. Vyhľadávajú preto rozptýlenie, chcú sa zabaviť a prežiť niečo neobyčajné. Práve na túto skupinu ľudí sa orientuje Undead Arena so svojimi inscenovanými zážitkovými hrami. Prečítajte si naše zážitky z “testovačky.“



Fenomén Escape room

V súčasnosti je veľkým trendom spoločensky orientovaná akčná hra s názvom escape room. Jedná sa o podskupinu LARP, čo je v podstate skratka slov Live Action Role Play. Prvá zmienka o čoraz viac rozmáhajúcom sa trende LARP sa objavila v roku 2006 v americkom Silicon Valley. Pointa spočíva v tom, že sa skupina prevažne štyroch, či viac ľudí ocitne v uzamknutej miestnosti, z ktorej sa musí v stanovenom čase dostať von. Miestnosť je zvyčajne tematicky upravená tak, aby sa niesla v rúšku akejsi dejovej línie. Podmienkami sú rôzne úlohy, ktoré treba buď logicky vyriešiť, alebo systematicky hľadať indície, či kľúče. Po vylúštení množstva hádaniek a rébusov, ktoré vedú ku kľúčom alebo heslu, sa otvoria dvere a hra je úspešne ukončená.


Prostredie a dej

Zážitok z hry Hostel room 2: Asylum je skutočne ohromujúci. Tvorcovia si dali záležať azda na každom detaile. Človek je doslova vtrhnutý do deja, ktorý vďaka kombinácií rôznych podnetov pôsobí, akoby skutočne prežíval akčný film. Celý príbeh sa odohráva v zvrátenom nemocničnom zariadení, pod vedením šialeného chirurga. Počas hry účastníci zažívajú napínavú atmosféru, ktorú umocňuje rozsiahly labyrint s množstvom tmavých chodieb a tajomných miestností. Samostatnou kapitolou sú aj kulisy, ktoré pôsobia realisticky a perfektne vystihujú motív nemocničného prostredia. Veľký dôraz sa kládol aj na efekty, či už svetelné alebo zvukové.

Dejovou líniou sprevádza hráčov aj zamaskovaný personál, ktorý neustále už od samého začiatku vstupuje do hry a ovplyvňuje tak dianie a tok udalostí. Hráčom svojou prítomnosťou všemožne komplikuje riešenie úloh. Od prvého kontaktu vzbudzujú títo herci značný rešpekt. Hrajú to skrátka perfektne a vedia aj v dospelom človeku objaviť to ustráchané dieťa, ktoré sa po tme bojí strašidiel. Pochopiteľne všetko v medziach znesiteľnosti.




Zážitky z hry

Popísať zážitky, ktoré sme si odniesli s kolegami a neprezrádzať pri tom nič, čo by vám pokazilo prekvapenie, o ktoré v tejto hre rozhodne ide, nie je ľahká úloha. Len čo sme sa všetci stretli pred budovou starej Matadorky, pozerajúc sa na hodinky, kedy už konečne odbije celá a hra sa začne, zazneli občas slovká neistoty. Bola už tma a aj prostredie industriálneho parku pôsobí svojim osobitným čarom. Podľa pokynov sme sa teda presunuli do útrob budovy, ktorá kedysi s najväčšou pravdepodobnosťou slúžila ako výrobná hala. Zaujímavosťou bolo, že sme personál videli až po úspešnom ukončení. Nespomínam teda hercov, sprevádzajúcich dejom, ktorých prítomnosť bola citeľná počas celej hry. Za celú skupinu si dovolím tvrdiť, že sa do deja vžil naozaj každý. Ukázala sa súdržnosť a tímový duch nášho kolektívu, avšak, aj sa utekalo a dievčatá si miestami zapišťali. Úprimne, možno pišťali aj chlapci,  predsa len, bola tam tma. :) Riešenie úloh dalo zabrať, no zvládli sme sa úspešne dostať na slobodu.





Nadmieru hodnotím použitie špeciálnych efektov, ktoré poslúžili na dotvorenie atmosféry a skomplikovanie riešenia logických úloh. Prostredie pôsobilo niekedy natoľko realisticky, že sa človek neraz pristihol pri tom, že zabudol o nejakej účasti v hre. Pudové správanie tiež nebolo výnimkou. Musím však vyzdvihnúť aj úsmevné chvíľky, ktoré často nasledovali bezprostredne po vystrašení, či panickom behu o život. O výbuchy smiechu teda rozhodne núdza nebola a výborne to odľahčovalo napätie, ktoré sa občas dalo doslova krájať.




Ako sa na hru pripraviť

Dôležité je spomenúť inštrukcie, ktoré nám boli poskytnuté na webstránke Undead Arény, ale aj priamo v úvode hry. Vrele odporúčam každému, kto sa rozhodne zúčastniť, pozorne si tieto pokyny preštudovať. Hra napríklad nie je vhodná pre precitlivených ľudí, pre osoby trpiace epilepsiou, úzkosťou, prípadne klaustrofóbiou. V prípade potreby prerušenia hry, stačí zodvihnúť ruky a zakričať, že si hru želáte ukončiť. Celý priestor je totiž monitorovaný kamerovým systémom s nočným videním, takže má personál o celom dianí v tmavých priestoroch dokonalý prehľad.





Ak plánujete teambuilding, či len akčnú zábavu s priateľmi, určite treba vyskúšať Hostel Room: Asylum 2 od tvorcov Undead Arény. Otestujete si svoje schopnosti logicky a hlavne tímovo zdolávať pripravené prekážky. Intenzívny zážitok je zaručený, rovnako ako spomienky, ku ktorým sa vždy s úsmevom vrátite.



Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Robert Bertold

Teamleader copywriterov a fotograf

Robert má na starosti našich copywriterov a zároveň aj oddelenie fotografickej tvorby, ktorej sa aj sám profesijne venuje. Je športovo založený, má rád motocykle, zjazdové bicyklovanie, skateboarding, rockovú hudbu a výtvarné umenie.

Ďalšie články z kategórie Testujeme: